Güney Kore’de Hyundai ve kardeş şirketi Kia, 170 bin elektrikli aracı geri çağırmaya karar verdi. Bu geri çağırma kararı, şarj sistemlerindeki yazılım sorunları nedeniyle alındı.
Güney Kore Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapılan açıklamaya göre, geri çağırma süreci Hyundai’nin Ioniq serisi ve Genesis modelleri dahil olmak üzere toplam 113 bin 916 aracı, Kia’nın ise 56 bin 16 aracı kapsayacak. Bakanlık, araçlarda kullanılan entegre şarj kontrol ünitelerinin yazılımındaki hataların, düşük voltajlı bataryaya güç verme zorluğuna ve aracın sürüş sırasında durma olasılığına neden olabileceğini belirtti.
Hyundai Motor Group yetkilileri, müşterilerin rahatsızlık yaşamaması adına hızla harekete geçeceklerini ve gönüllü geri çağırma sürecinin 18 Mart’ta başlayacağını duyurdu. Şirketler, sorunun çözümü için gerekli adımların atılacağını ve müşteri memnuniyetinin en ön planda tutulacağını belirtti.
Bu geri çağırma süreci, Hyundai ve Kia’nın güvenilirliği ve müşteri odaklı yaklaşımının bir göstergesi olarak değerlendiriliyor. Şirketlerin aldığı bu adım, elektrikli araç endüstrisinde güvenilirliğin ve kullanıcı güvenliğinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha vurguluyor.
Reklam & İşbirliği: [email protected]